Agnieszka Stankiewicz-Kierus i Łukasz Kierus

Właściciele TaniaKsiazka.pl: od 17 lat najważniejszy dla nas jest klient

03.10.2023

Białostocka TaniaKsiazka.pl świętuje 17. urodziny. Z rodzinnej firmy wyrosła na dużego pracodawcę i jednego z liderów branży księgarskiej. We wrześniu zrealizowała wysyłkę 10-milionowego zamówienia złożonego przez stronę www.TaniaKsiazka.pl

Od małej księgarni do jednego z liderów branży

W 2006 roku księgarnię założył białostoczanin Łukasz Kierus – z wykształcenia biolog, który miłość do książek wyniósł z domu rodzinnego. 

Kiedy zakładałem TaniaKsiazka.pl, zaczynaliśmy od kilku zamówień tygodniowo, a ich realizowanie było dla nas wielkim wydarzeniem. Wiązało się to głównie z poznawaniem najprostszych procesów – większość z nich wykonywaliśmy fizycznie, “ręcznie”. Drukowaliśmy zawartość każdego zamówienia na kartce i to było wszystko czego potrzebowaliśmy, aby je zebrać z regału lub biurka obok, następnie musieliśmy to spakować i zawieźć na pocztę. Przez pierwsze lata pracowaliśmy w kilkuosobowym zespole. Dziś zatrudniamy kilkaset osób, nasz magazyn ma prawie 10 tys. mkw. Procesy w firmie są zautomatyzowane, współpracujemy z ponad 200 wydawcami książek, około 80 producentami gier i zabawek oraz kilkudziesięcioma dystrybutorami, największymi firmami logistycznymi i kurierskimi w kraju.

Łukasz Kierus – założyciel TaniaKsiazka.pl

Księgarnia TaniaKsiazka.pl to najważniejsza z marek należących do spółki Glosel, której właścicielami są Łukasz Kierus i jego żona Agnieszka Stankiewicz-Kierus. 

Magazyn TaniaKsiazka.pl
Magazyn TaniaKsiazka.pl

TaniaKsiazka.pl na szczycie branży księgarskiej

Wg najnowszego raportu „E-COMMERCE W POLSCE 2023” opracowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, TaniaKsiazka.pl ponownie znalazła się na 3. miejscu w kategorii sprzedawców tradycyjnych multimediów (książki, płyty itp.). 

Dynamiczny rozwój spółki to także uznanie branży w postaci nagród, których białostocka księgarnia ma około 40. Najwięcej to wyróżnienia za świetne recenzje w rankingach opinii klientów, prowadzonych m.in. przez portale Opineo i Ceneo. W organizacji bardzo cenione jest też dwukrotne zdobycie “największej sympatii” polskich internautów w raporcie opublikowanym przez monitorującą Internet firmę SentiOne w kategorii “eCommerce – sklepy internetowe”. We wrześniu tego roku TaniaKsiazka.pl otrzymała Złoty Medal “Konsumencki Lider Jakości 2023”. Redakcja Strefy Gospodarki przyznała go za 1. miejsce w kategorii „Internetowe księgarnie wysyłkowe”.

Konsumencki Lider Jakości 2023
Konsumencki Lider Jakości 2023

Klienci na pierwszym miejscu

Zdaniem Łukasza Kierusa obecnie największym wyzwaniem dla firmy jest utrzymanie konkurencyjności na bardzo dynamicznym rynku. Natomiast priorytetem ciągle jest zwiększanie satysfakcji klientów.

Zawsze stawialiśmy na jakość obsługi, szybką wysyłkę i atrakcyjne ceny. Dzięki temu zdobyliśmy zaufanie i sympatię naszych klientów. Chcemy rozwijać naszą ofertę o nowe produkty i usługi, które będą odpowiadać na ich potrzeby. Chcemy też wzmacniać relacje z naszymi dostawcami, wydawcami i autorami, aby wspólnie promować czytelnictwo w Polsce. Wierzymy, że książka to nie tylko produkt, ale także wartość kulturowa, która ma znaczenie dla rozwoju społecznego i osobistego. Dlatego chcemy być księgarnią, która nie tylko sprzedaje, ale także edukuje, integruje i zachęca do czytania.

Łukasz Kierus

Dyrektor marketingu w spółce Glosel Rafał Bartoszewicz również zwraca uwagę na znaczenie klientów.

Klienci są dla nas najważniejsi – to dzięki nim jesteśmy tak daleko. Ich zdanie jest dla nas kluczowe. Kładziemy coraz większy nacisk na słuchanie ich opinii, chcemy prowadzić wartościowy dialog, badać trendy i oczekiwania. To dla nas bardzo ważne, bo wtedy będziemy dostarczać im najlepszą ofertę i rekomendacje

Rafał Bartoszewicz – dyrektor marketingu w spółce Glosel

Wizja rozwoju na dynamicznym rynku książek

Obecnie asortyment TaniaKsiazka.pl liczy ponad 400 tysięcy produktów. Około 70% z nich to książki – nie tylko papierowe, ale też audiobooki i e-booki. Poza tym w ofercie są także gry planszowe, puzzle, zabawki edukacyjne, artykuły biurowe i papiernicze, przekąski i wiele innych produktów. Choć oferta TaniaKsiazka.pl jest też dostępna w innych miejscach (np. w popularnych marketplace’ach), to klienci najchętniej robią zakupy na stronę księgarni. Odwiedzają ją prawie 3 mln użytkowników miesięcznie.

Obserwuję, jak zmieniają się rynek i zachowania czytelnicze Polaków. Tu niestety odbiegamy od Europy, gdzie czytelnictwo utrzymuje się na wyższym poziomie. Ale widzę też wiele szans dla księgarni internetowych w Polsce, ze względu na to, że coraz więcej osób korzysta z zakupów online. Wielu czytelników szuka inspiracji i rekomendacji na temat tego, po jakie tytuły warto sięgać. Społeczności czytelnicze rosną, ludzie chętnie dzielą się swoimi opiniami i recenzjami. To wszystko tworzy duży potencjał dla rozwoju rynku książki w Polsce.

Agnieszka Stankiewicz-Kierus – współwłaścicielka TaniaKsiazka.pl

TaniaKsiazka.pl rozwija także sieć punktów odbioru osobistego. Obecnie ma ich w kraju 45, z czego 12 to księgarnie stacjonarne.

TaniaKsiazka.pl – promocja czytelnictwa i działalność charytatywna

Białostocka księgarnia znana jest z uczestniczenia w akcjach czytelniczych. W tym roku wspierała m.in. plebiscyt “Książka Roku”, kampanię #TataTeżCzyta, współorganizowała czytelnicze wydarzenie dla młodzieży “ZaBOOKowany Tydzień”. Przekazała też książki do białostockich “Śledzi czytelniczych”, na liczne kiermasze i akcje dobroczynne w całej Polsce. 

Białostocki Śledź Książkowy (od prawej: założyciel TaniaKsiazka.pl Łukasz Kierus i wiceprezydent Białegostoku Rafał Rudnicki)
Białostocki Śledź Książkowy (od prawej: założyciel TaniaKsiazka.pl Łukasz Kierus i wiceprezydent Białegostoku Rafał Rudnicki)

TaniaKsiazka.pl od lat angażuje się charytatywnie pomagając podlaskim fundacjom. Od 10 lat wspiera działającą na obszarze województwa podlaskiego Fundację „Pomóż Im” na rzecz Dzieci z Chorobami Nowotworowymi. Przekazała na jej rzecz ponad 500 tys. zł, oprócz tego funduje też pakiety książek na aukcje charytatywne organizowane przez “Pomóż Im”. Od 5 lat aktywnie współpracuje z Fundacją Białystok Biega, jako sponsor biegów miejskich i terenowych. Od 3 lat jest sponsorem tytularnym biegu dla dzieci “Moltani Kids Run”. W tegorocznej edycji Moltani Kids Run wzięła udział rekordowa liczba 1 700 uczestników. Było to największe dziecięce wydarzenie organizowane przez Fundację Białystok Biega i prawdopodobnie największy bieg dziecięcy w Polsce.

 Wywodzimy się z Białegostoku i staramy się wspierać lokalną społeczność. I to nie tylko finansowo, choć regularnie przekazujemy pieniądze na wsparcie. Ale też aktywnie włączamy się w działania fundacji, by dawać przykład także innym przedsiębiorcom.

Łukasz Kierus

Zrównoważone podejście do opakowań i ekologii

Bardzo ważnym elementem działalności białostockiej spółki jest też racjonalne podejście do gospodarowania opakowaniami. Specjaliści logistyki analizują rynek i dostosowują pudełka pod konkretny sklep (Glosel jest właścicielem także e-sklepu Bee.pl) i asortyment. Glosel współpracuje z największymi producentami opakowań na świecie – doskonaląc kartony pod kątem wytrzymałościowym, jak i optymalizacji przestrzeni w ich wnętrzu. 

Staramy się nie wysyłać do klientów powietrza, bo mamy świadomość jakie ma to znaczenie w transporcie i jak docelowo wpływa na środowisko. Od 3 lat nie wypełniamy przesyłek folią, tylko produkowanym na miejscu wypełniaczem z tekturowej makulatury. Jako firma, której trzonem jest handel online, zdajemy sobie sprawę, że każda taka optymalizacja ma znaczenie dla środowiska, w którym żyjemy. Wysyłamy paczki w certyfikowanych kartonach z nadrukiem z grafikami naszych sklepów. A najnowsze kartony mają też niespodziankę dla najmłodszych – labirynt i kolorowankę na klapach. Nawiązują one treścią do naszych sklepów – TaniaKsiazka.pl i Bee.pl i mają dać dzieciom okazję do zabawy, kiedy rodzic zajmuje się rozpakowywaniem zakupów.

Agnieszka Stankiewicz-Kierus
Nowe kartony TaniaKsiazka.pl
Nowe kartony z niespodziankami dla najmłodszych

Świętowanie 17. urodzin z klientami

Tradycją białostockiej księgarni jest świętowanie urodzin z klientami. W tym roku TaniaKsiazka.pl obchodzi urodziny w dniach 3-16 października. Jak co roku będzie można skorzystać z rabatów na zakupy, darmowej dostawy od niższego progu zakupowego i  prezentów za grosz. W mediach społecznościowych księgarni będą też konkursy z nagrodami, m.in. wiele zestawów ciekawych książek skierowanych do różnych grup czytelników. A najcenniejsze nagrody do to vouchery na podróże oraz czytniki e-booków. 

Od wielu lat TaniaKsiazka.pl znana jest także z dokładania do zamówień gratisowych zakładek do książek. Wokół nich wytworzyła się społeczność czytelników- kolekcjonerów, którzy wymieniają się zakładkami między sobą. Od tego roku dostępne są autorskie projekty, tworzące spójną kolekcję. W październiku do zamówień trafia specjalna urodzinowa edycja zakładki. 

Zakładki dla klientów TaniaKsiazka.pl
Zakładki dla klientów TaniaKsiazka.pl

Szczegółowe informacje dotyczące urodzintutaj.

Konkurs FB

Konkurs IG