TaniaKsiazka.pl i Bee.pl aktywnie wspierają Fundację Białystok Biega

22.09.2023

Od 5 lat trwa współpraca między markami należącymi do spółki Glosel a Fundacją Białystok Biega. Księgarnia internetowa TaniaKsiazka.pl i e-sklep Bee.pl są sponsorami biegów.  Dodatkowo TaniaKsiazka.pl od trzech lat jest sponsorem tytularnym biegu dla dzieci “Moltani Kids Run”. W dniach 9-10 września 2023 r. odbyły się bieg dziecięcy i dwa dla dorosłych – Nocna Piątka i Szybka Dycha.

“Moltani Kids Run” rośnie w siłę

W 3. edycji Moltani Kids Run na dystansach od 100 do 1000 m wzięła udział rekordowa liczba 1 700 uczestników w wieku od 2 do 14 lat. To oznacza, że tegoroczny “Moltani” to największy dziecięcy bieg w historii Fundacji Białystok Biega. Jest to też prawdopodobnie największy bieg dziecięcy w Polsce rozgrywany na ulicach. W pierwszej edycji biegu wzięło udział 570 uczestników, rok później 1 000 uczestników. W tym roku, ze względu na ogromne zainteresowanie, limit miejsc był powiększony do 1 700.

Nowością 3. edycji był specjalny bieg dla dzieci z niepełnosprawnościami ruchowymi na dystansie 400 metrów. Bieg dla tych dzieci był bezpłatny. Fundacja Białystok Biega zapowiedziała, że tego typu biegi będzie organizować przy każdym swoim wydarzeniu.

Moltani Kids Run, fot. Krzysztof Karpiński
Moltani Kids Run, fot. Krzysztof Karpiński

Podczas otwarcia “Moltani Kids Run” współwłaściciele Glosela – Łukasz Kierus i Agnieszka Stankiewicz-Kierus otrzymali od Fundacji Białystok Biega podziękowania w formie pamiątkowej statuetki. 

Moltani Kids Run, Grzegorz Kuczyński wręcza statuetkę Agnieszce i Łukaszowi Kierusom, fot. Krzysztof Karpiński
Moltani Kids Run, Grzegorz Kuczyński wręcza statuetkę Agnieszce i Łukaszowi Kierusom, fot. Krzysztof Karpiński

TaniaKsiazka.pl jako sponsor tytularny przygotowała pakiety startowe dla małych biegaczy. Dużą popularnością cieszyły się także wspierające biegaczy maskotki – Pszczółka z Bee.pl oraz symbol TaniaKsiazka.pl – Moltani – Mol książkowy, od którego bieg wziął swoją nazwę. Młodzi biegacze chętnie korzystali też z możliwości sfotografowania się na specjalnie przygotowanej na bieg ściance zachęcającej do czytania.

Biegi popularne wśród pracowników Glosela

W Moltani Kids Run 2023 wzięło udział ponad 40 dzieci pracowników Glosela. W biegach dla dorosłych wystartowało niemal 30 pracowników. Dla nich pakiety startowe funduje firma.

Ekipa biegowa TaniaKsiazka.pl i Bee.pl
Ekipa biegaczy TaniaKsiazka.pl i Bee.pl

Udział w wydarzeniach biegowych jest to benefit, z którego chętnie korzysta wielu pracowników. Motywują się wzajemnie i namawiają swoje rodziny do aktywności biegowej. Widzimy, że ludziom pracującym w naszej organizacji zależy na aktywności sportowej, na zachowaniu dobrej sprawności fizycznej i umysłowej. Bieganie daje szereg pozytywnych wartości: uwalnia endorfiny, integruje, dodaje energii, zmniejsza strach przed porażką, zmniejsza prokrastynację. Jesteśmy dumni z tego, że nasz #GloselTeam podejmuje wyzwania sportowe, by zadbać o swój stan zdrowia. Dzięki temu staje się też ambasadorem zdrowego trybu życia i ambasadorem naszych marek” – mówi Sylwia Pyłko-Zubrzycka z Działu HR. Jej 3-letni syn Julian z chęcią uczestniczył w pokonywaniu 100-metrowego dystansu.

Moltani Kids Run 2023
Moltani Kids Run 2023

Energetyczna strefa kibica z maskotkami

TaniaKsiazka.pl i Bee.pl są też sponsorami biegów dla dorosłych. Na każde wydarzenie przygotowują również specjalną muzyczną strefę kibicowania, którą biegacze chwalą za zaangażowanie.

“Kibicując – wspieramy, pobudzamy i dodajemy skrzydeł biegaczom. Wytwarzamy pozytywną energię, którą dzielimy się z zawodnikami. Kibicowanie jednoczy nasz zespół i jest świetną zabawą. Widząc uśmiech i wdzięczność na twarzach zawodników, czujemy że nasze działania mają dużą wartość. Wielokrotnie słyszymy od biegaczy słowa podziękowania, mówią też, że dzięki nam ostatnie kilometry stają się dużo łatwiejsze do pokonania. Pozytywną energią zarażamy również przechodniów, którzy często zatrzymują się i kibicują razem z nami. I właśnie o to chodzi!” – mówi Martyna Wołosewicz – specjalistka ds. marketingu i eventów, prowadząca współpracę z Fundacją Białystok Biega po stronie Glosela.

Podczas 13. edycji Białystok Biega marki należące do Glosela przygotowały 2 strefy kibicowania, w których brało udział kilkanaście osób. Obie wyróżniały się energetyczną muzyką, którą zapewnił dj i zorganizowanym przez konferansjerkę dopingiem. Ogromnego wsparcia udzielali też kibicujący pracownicy Glosela i maskotki – Pszczółka z Bee.pl i Molek książkowy – symbol TaniaKsiazka.pl. Wieczorna strefa była dodatkowo specjalnie podświetlona, a kibice mieli w rękach świecące pałki, żeby biegacze widzieli ich z daleka. Dzienną strefę wyróżniały tysiące baniek mydlanych, w które chętnie wbiegali uczestnicy biegu.  

Marki Glosela angażują się rocznie w osiem wydarzeń organizowanych przez Fundację Białystok Biega.