Glosel rezygnuje z corocznej wysyłki prezentów. Zamiast tego wesprze inicjatywy charytatywne
20.12.2022
Na przygotowanie i wysyłkę prezentów świątecznych do kontrahentów firmy przeznaczają co roku ogromne pieniądze. Spółka Glosel – białostocki lider e-commerce – postanowiła wycofać się z tego zwyczaju. Jednak nie chodzi o tworzenie oszczędności. Pieniądze, które miały być przeznaczone na prezenty – Glosel przekaże na trzy inicjatywy charytatywne.
Glosel to właściciel jednej z największych internetowych księgarni TaniaKsiazka.pl i e-sklepu z branży FMCG Bee.pl. Utrzymuje bliskie kontakty biznesowe z ponad 300 podmiotami, do których przed świętami wysyłał upominki. W tym roku odchodzimy od tej tradycji – informuje współwłaściciel Glosela Łukasz Kierus.
„Wszystko zaczęło się od naszej wizyty w Fundacji Pomóż Im, z którą współpracujemy ponad 9 lat. Odwiedziliśmy ich z okazji 15. urodzin z upominkami. Wtedy mieliśmy okazję do dłuższej rozmowy i obejrzenia budynku, do którego ostatnio przeniosła się fundacja. Choć leży on w pięknym, spokojnym miejscu i jest otoczony lasem, to jest stary i wymaga remontu. Zauważyliśmy, że są miejsca, gdzie przydałoby się samo malowanie ścian, ale i takie, gdzie potrzebne są poważniejsze prace modernizacyjne. To tam padł pomysł, że może warto byłoby zrezygnować z prezentów dla kontrahentów i przeznaczyć pieniądze na cel dobroczynny”.
Łukasz Kierus
Wysyłka prezentów wiązała się też z pracą wielu osób przy przygotowaniu paczek i ich pakowaniu. To również koszty – samych upominków, ale też opakowań, wysyłki i transportu. Tymczasem Glosel od kilku lat działa w duchu less waste. Przy pakowaniu paczek stosuje biodegradowalne kartony i wypełniacze oraz zwraca uwagę na efektywne gospodarowanie zasobami. Pomysł zyskał uznanie w firmie.
„Postawiliśmy na działanie najbardziej przyjazne środowisku, czyli wysyłkę elektronicznej kartki z życzeniami. Cały budżet prezentowy przeznaczymy na wsparcie inicjatyw, które są nam bliskie. Dodatkowo nasi kontrahenci wspólnie zdecydują, na którą z nich Glosel przeznaczy największą kwotę, głosując w ankiecie dołączonej do e-kartki”.
Agnieszka Stankiewicz-Kierus –współwłaścicielka Glosela
Wybrane przez Glosel inicjatywy charytatywne do wsparcia to:
- Fundacja “Pomóż Im” na rzecz Dzieci z Chorobami Nowotworowymi i Hospicjum dla Dzieci, którą Glosel (jako TaniaKsiazka.pl) wspiera od ponad 9 lat;
- Fundacja Ratujmy Pszczoły, z którą Glosel nawiązał współpracę przy 4. urodzinach e-sklepu Bee.pl i przekazał jej część dochodu ze sprzedaży produktów marki własnej. Na dachu biura w Białymstoku od dwóch sezonów mieści się firmowa pasieka z trzema ulami.
- Zbiórka na rzecz 5-miesięcznego Filipka, którego ciocia pracuje w Gloselu. Chłopiec urodził się jedną nóżką krótszą i potrzebuje kosztownej operacji.
Właściciele Glosela Agnieszka Stankiewicz-Kierus i Łukasz Kierus zachęcają inne firmy do podobnych działań.